jueves, 22 de octubre de 2009

PAPER DEL MESTRE

Per facilitar la relació entre el mestre i els infants és convenient que hi hagi una conexió entre els sentiments, el món dels nens i el joc . El mestre ha d’acceptar la necessitat de jugar del nen i ha de ser capaç de compartir el plaer i la il·lusió que el joc l’hi proporciona.
Una manera d’estimular als infants és incloure estones de joc dintre de la programació escolar. Per fer-ho primer cal fer una selecció dels jocs, i després ensenyar-los als infants perquè puguin jugar durant les estones de lleure.
El mestre en aquest cas, té un paper lúdic, ja que s’ha d’encarregar de transmetre als nens els diferents jocs que hi ha, i ensenyar-los-hi. En segons quins jocs, serà l’encarregat d’establir les normes i dirigir-los, fins i tot, haurà de jugar ell també. I d’altres haurà de deixar que juguin ells sols, és a dir, que siguin autònoms, però sempre pendent d’ells i guiant-los per qualsevol cosa que pugui passar.

CARACTERÍSTIQUES DEL JOC

El joc per als infants té una sèrie de característiques, que esmentarem a continuació:

  • El joc es dona a totes les cultures, és pròpia de la infància i és innat.
  • És una activitat lúdica, on els infants a la vegada estan aprenent.
  • És agradable, dóna plaer i satisfacció al qui la realitza.
  • És una manera d’actuar amb la realitat.
  • El joc ha de ser lliure, espontani i voluntari. No pot ser imposat.
  • No requereix motivació ni preparació.
  • Té un fi en si mateix.
  • És intrínsec.
  • Es juga pel plaer de jugar, sense esperar res a canvi. És important el procés del joc i no pas el resultat.
  • El joc implica activitat. Moure’s, imitar, pensar, explorar, comunicar-se, relacionar-se, etc. Això no vol dir que tots els jocs hagin de ser obligatòriament motrius, sinó que, l’infant ha d’estar actiu tan d'una manera física com psíquica.
  • El joc es desenvolupa en una realitat fictícia. Durant el joc, els infants poden ser personatges irreals, poden superar els límits de la realitat, corregir si s’equivoca, etc.
  • Tots els jocs tenen una limitació espaial i temporal. El temps ve determinat per l’interès subjectiu de la persona que juga, mentre que l’espai ve determinat per la zona on es practica el joc.

IMPORTÀNCIA DEL JOC - LES NOTÍCIES TV3

IMPORTÀNCIA DEL JOC

El joc ha estat i és present a llarg de la història de la humanitat. Els infants de totes les cultures i de diverses èpoques han jugat.
Des del punt de vista de l’antropologia cultural s’ha comprovat que el joc infantil té un caràcter universal. Presenta una evolució segons l’edat i té unes característiques segons el context cultural en el que es desenvolupa.
El joc és una activitat que apareix de forma natural en els infants i constitueix una manera peculiar de relacionar-se amb l’entorn. És a través del joc que descobreixen les seves possibilitats. Aprenen a conèixer el món que els envolta i a interpretar la realitat. Experimenten i aprenen conductes socials, assumeixen rols, exterioritzen pensaments, descarreguen impulsos i emocions, però també satisfan les seves necessitats.El joc és essencial per al desenvolupament, perquè contribueix al benestar cognitiu, físic, social i emocional en la infància i la joventut. Ofereix a més, una oportunitat fantàstica perquè els pares s'impliquin plenament en l'activitat dels seus fills.

BENVINGUTS AL NOSTRE BLOC

Hola a tots!
Som la Sara Orantes, la Neus Martínez, l'Albert Ros i l'Alba Montero. Quatre estudiants del Grau d'Educació Infantil de la Facultat Blanquerna.

El nostre bloc parla dels jocs a l'etapa d'infantil. La importància que tenen aquest, les seves característiques, el paper del mestre, etc.

Hem triat aquest tema pel bloc, perquè els quatre considerem que és un tema que juga un paper molt important durant l'etapa d'educació infantil.
Esperem que el nostre bloc us agradi i que sigui també del vostre interés!